sobota, 15 lutego 2014

Szybkie i łatwe utworzenie aplikacji portable (przenośnej)

Witam,

Aplikacje portable (przenośne np na pendrive) są przydatne gdy często pracujemy poza własnym komputerem a nie mamy możliwości instalacji lub uruchomienia jej z dysku. Niestety mało programów jest dostosowanych jako wersje przenośne, lecz znalazłem na to rozwiązanie, gdy potrzebowałem przeglądarkę przenośna z wbudowanym flashem na lekcje informatyki. Pomyślałem "a jakby rozpakować pliki znajdujące się w instalatorze?" i przypomniał mi się taki program, który może to zrobić a teraz pokażę jak to zrobić:



  1. Pobieramy program Universal Extractor firmy Legroom ( Pobierz )
    Oficjalna Strona: http://legroom.net/software/uniextract
  2. Instalujemy program (Standardowa instalacja dalej, dalej, instaluj)
  3. Od tej pory zostaną dodane do menu kontekstowego opcje:
    - UniExtract Pliki...
    - UniExtract Tutaj
    - UniExtract do Podkatalogu
  4. Pobieramy program z którego można zrobić aplikację portable (Ja zrobię to na przeglądarce CoolNovo, której potrzebowałem)
  5. Wybieramy plik instalacyjny i z menu kontekstowego wybieramy 'UniExtract do Podkatalogu'
  6. Pojawi się okienko z wyborem metody wypakowania, w moim wypadku będzie do "Instalator inny niż InstallShield" ale należy sprawdzić wszystkie opcje ze względu na różne instalatory. Klikamy na przycisk Ok i rozpoczyna się wypakowanie ( w zależności od wielkości instalatora może to potrwać).
  7. Po wypakowaniu zostanie utworzony folder o nazwie takiej jak plik instalatora a w nim wypakowany instalator (pliki z niego)
  8. W moim przypadku zostanie utworzone archiwum w formacie 7z, które wystarczy zwyczajnie rozpakować WinRarem.
  9. Kopiujemy pliki np na pendrive i mamy gotową aplikację portable

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz